Zaloguj

Szybkie linki:

Zaloguj
Koszula bliższa ciału

Koszula bliższa ciału

O tym jak polski startup wprowadza technologię rewolucjonizującą odzieżowy rynek zarówno e-commerce jak i w sklepach stacjonarnych mówi Mirosław Wawraszko, pomysłodawca i twórca MatchUp.


Przymierzanie ubrań online to kolejna przełomowa technologia, która zmienia branżę e-commerce. Jak to działa?
Zacznijmy od tego, że nie do końca liczy się rozmiar danego ubrania – ważne jest przede wszystkim to, czy jest ono dopasowane do sylwetki nabywcy. Te same rozmiary u różnych producentów różnią się między sobą, co stanowi problem, nie tylko dla klientów, ale i sprzedawców. Postanowiliśmy stworzyć narzędzie, które rozwiązuje dwa problemy jednocześnie, czyli pomaga dopasować ubranie do sylwetki klienta i sprawia, że może on przestać się przejmować różnicami w rozmiarówkach.

Nasze rozwiązanie porównuje rzeczywiste wymiary klienta do faktycznych wymiarów odzieży. Wystarczy kliknąć przycisk „przymierz online” na stronie sklepu z odzieżą, podać swoje wymiary, aby system dopasował rozmiar do naszej sylwetki oraz preferencji. MatchUp podaje nabywcy dokładne informacje o tym, czy oraz jak dane ubranie będzie dopasowane, względnie czy jest za szerokie, za wąskie, za krótkie, czy za długie.

W tej chwili mamy już ponad 1000 użytkowników korzystających z MatchUp. Nasza wtyczka dostępna jest między innymi na platformie handlowej Tono, oferującej ubrania plus size, a także Recman, oferującej elegancką odzież męską.


Jakie są najciekawsze trendy obecnie wykorzystywane w sprzedaży ubrań online?
Tych trendów jest bardzo dużo, a każdy uczestnik rynku stara się uzyskać przewagę konkurencyjną dzięki kreatywnemu podejściu do sprzedaży i obsługi klienta. Sprzedawcy coraz chętniej wykorzystują wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość (VR i AR), które umożliwiają klientom przymierzanie ubrań w środowisku wirtualnym. Niektórzy próbują stosować technologię skanowania ciała, co pozwala na dobór rozmiaru lub na uzyskanie świetnych efektów przy szyciu ubrań na miarę. Do personalizacji doświadczenia zakupowego stosuje się algorytmy sztucznej inteligencji, które analizują preferencje klientów, historię zakupów i dane demograficzne, aby zastosować odpowiednio spersonalizowane rekomendacje. Do obsługi klienta na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych często używane są też chat-boty i choć klienci nie zawsze są z tego zadowoleni, to technologia ta pozwala przyspieszyć obsługę klienta oraz cały proces zakupowy.


Czy klienci chętnie przymierzają ubrania online? Dlaczego uważacie tę technologię za przełomową?
Przełomowe są te technologie, które w realny sposób ułatwiają życie i pozwalają na obniżenie kosztów. To samo dotyczy przymierzania ubrań online. Pierwszy aspekt to wygoda – przymierzanie ubrań online nie wymaga wizyty w sklepie stacjonarnym, a klienci mogą to zrobić w dowolnym miejscu i czasie, korzystając z urządzenia mobilnego lub komputera. Dzięki temu zyskują dostęp do znacznie większego wyboru ubrań, marek i stylów, co umożliwia przymierzenie nawet setek ubrań i to z wielu sklepów. W tradycyjnej sytuacji byłoby to niezwykle trudne, choćby z uwagi na ograniczenia godzin otwarcia sklepów. Przymierzanie ubrań online pozwala klientom eksperymentować z różnymi stylami i kombinacjami, aby osiągnąć idealny efekt. Dodatkową korzyścią jest możliwość wygodnego korzystania z porównywarek cenowych i opinii online, co zwiększa prawdopodobieństwo, że klienci będą zadowoleni z dokonanych zakupów.


Ale MatchUp to nie tylko przymierzanie online. Jakie jeszcze możliwości daje Wasze rozwiązanie?
Tak, MatchUp to również etykiety w postaci kodów QR, które można znaleźć w sklepach stacjonarnych. Klienci mogą pobrać na swój telefon naszą aplikację i dzięki temu zeskanować dany kod w sklepach stacjonarnych. Pozwala to na ograniczenie ilości ubrań które zabieramy ze sobą do przymierzalni. W aplikacji możemy również zobaczyć opis oraz zdjęcie danego produktu, tak jak zobaczylibyśmy to kupując online, lub odwiedzić stronę internetową sprzedającego. Takie działania zdecydowanie poprawiają cross-selling. Dla sklepów głównymi korzyściami jest przede wszystkim zmniejszenie kolejek do przymierzalni oraz zredukowanie ilości uszkodzeń jakie występują podczas przymierzania.


Co jeszcze potrafi MatchUp?

Założeniem MatchUp od samego początku było maksymalne ułatwienie i usprawnienie zakupu odzieży. W MatchUpie możemy znaleźć na przykład Wirtualną Szafę, w której znajdziemy wszystkie nasze ulubione ubrania, mogąc zawsze do nich wrócić czy podzielić się nimi ze znajomymi. Możemy wysłać nasz profil do naszych bliskich lub otrzymać od nich ich profil – w tym przypadku dokładne wymiary ciała nie są widoczne, jedynie poziom dopasowania. Od teraz więc robienie zakupów odzieżowych lub prezentów staje się o wiele łatwiejsze.


W Waszej strategii marketingowej bardzo istotne są działania typu business-to-business, czyli współpraca ze sprzedawcami ubrań. Jak oceniacie zainteresowanie branży Waszym rozwiązaniem?

Jesteśmy na etapie rozmów z wieloma kontrahentami, a ich zainteresowanie naszym rozwiązaniem systematycznie rośnie. Internetowe platformy handlowe przekonują się, że opcja przymierzania ubrań online pomaga budować przewagę konkurencyjną poprzez poprawę doświadczeń klienta, wskaźnika konwersji, redukcję poziomu zwrotów czy możliwość lepszej personalizacji oferty.

Możliwość przymierzania ubrań online wpływa na poprawę poziomu zaufania klientów do zakupów, ponieważ spada ryzyko zakupu odzieży, która nie spełni ich oczekiwań. A to w bezpośredni sposób wpływa na skłonność do zakupu. Z kolei obniżenie poziomu zwrotów niedopasowanych ubrań wprost przekłada się na rentowność danego sklepu.


Jak wyglądają perspektywy dalszego rozwoju MatchUp?

W dzisiejszym świecie opcja przymierzania ubrań online to technologia o wysokim poziomie innowacyjności. A to oznacza, że jej stosowanie pozwala sprzedawcom wyróżnić się na rynku, przyciągnąć klientów i przyczynić się do budowy silnej i innowacyjnej marki. Dzięki wsparciu naszego inwestora strategicznego, Grupy Assay, możemy się rozwijać szybciej i skutecznie przyciągać coraz to nowych klientów. W ciągu najbliższego roku chcemy zbudować ich solidną bazę.

0 Komentarze
Dodaj komentarz
Pokaż szczegóły
- +
Wyprzedane