ŁADOWANIE

Wpisz by wyszukać

Udostępnij

Od 20 lat niezmiennie jesteśmy dla polskich konsumentów przewodnikiem po świecie nowych technologii i innowacji – mówi Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturn Polska.

MediaMarkt ma dwudziestoletnie doświadczenie na polskim rynku. Jak podsumowałby Pan ten czas?

Od momentu pojawienia się naszej firmy na polskim rynku rozpoczęła się prawdziwa rewolucja w handlu sprzętem RTV/AGD. Już wówczas byliśmy liderem w Europie, tak więc wchodziliśmy na nowy rynek jako znana marka i firma o ugruntowanej pozycji.

W Polsce w tym czasie trwała transformacja gospodarcza, rynek był niesamowicie chłonny, oferował ogromne możliwości rozwoju, ale jednocześnie był ryzykowny i nieprzewidywalny. MediaMarkt był pierwszą w Polsce wielkopowierzchniową siecią handlową, oferującą elektronikę użytkową. Szeroka oferta (wówczas było to nawet 40 tysięcy artykułów w jednym sklepie) w połączeniu z niespotykaną dotychczas na polskim rynku jakością obsługi wyznaczyły całkowicie nowe standardy dla branży.

Od 20 lat niezmiennie jesteśmy dla polskich konsumentów przewodnikiem po świecie nowych technologii i innowacji. Nie tylko reagujemy na bieżąco na potrzeby i zmiany zachowań konsumenckich, ale je wyprzedzamy i przewidujemy. To warunek konieczny, aby utrzymywać pozycję na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Jak firma dostosowuje rozwój kanałów sprzedaży do zmieniających się trendów konsumenckich?

Zawsze jesteśmy blisko klientów – razem „dorastaliśmy”, wiemy jak ewoluowały ich potrzeby i cały czas rozwijamy się razem z nimi. Dzisiejszy konsument żyje jednocześnie w dwóch światach – offline i online. Wpisując się w ten trend, stale zwiększamy liczbę punktów styku z osobami zainteresowanymi naszą ofertą. MediaMarkt jest obecny we wszystkich kanałach dystrybucji. Równolegle z naszą ofertą e-commerce poszerzamy sieć sklepów stacjonarnych, dostosowując się do zmiennych warunków rynkowych – otwieramy również sklepy w formacie kompaktowym w mniejszych miastach.

W IV kwartale 2018 uruchomiliśmy także dwa sklepy zlokalizowane na powierzchni hipermarketów Carrefour w Warszawie i Łodzi, tzw. shop-in-shop – to nowy format i nasz kolejny nowatorski projekt. Bardzo ważnym elementem naszej oferty jest kompleksowa obsługa klientów, obejmująca doradztwo i usługi, powiązane z kupionym sprzętem.

Postęp technologiczny to wyzwanie, ale również szansa dla dystrybutorów elektroniki użytkowej – jak Państwo ją wykorzystują?

Nowoczesne technologie fascynują wszystkich, niezależnie od wieku. MediaMarkt jest idealnym miejscem dla osób, które chcą być na bieżąco z najnowszymi trendami w branży, jednak poza produktem liczy się dziś również bogata oferta usług.

Żyjemy coraz szybciej i chcemy niemal natychmiast cieszyć się wszystkimi możliwościami nowo zakupionego sprzętu. Dlatego MediaMarkt stale rozwija segment usługowy swojej działalności.

Żyjemy coraz szybciej i chcemy niemal natychmiast cieszyć się wszystkimi możliwościami nowo zakupionego sprzętu. Dlatego MediaMarkt stale rozwija segment usługowy swojej działalności. Dużą popularnością cieszy się np. usługa pierwszej instalacji czy przegrywania danych. Ostatnio dołączyliśmy do oferty np. szybkie naprawy smartfonów, z których klienci bardzo chętnie korzystają. Nieustannie szkolimy nasz personel i rozwijamy jego kompetencje, doskonalimy też nasze procesy w trosce o jak najlepsze wrażenia klienta na każdym etapie kontaktu z naszą marką.

Elektronika użytkowa to jedna z najdynamiczniej rozwijających się branż, a MediaMarkt jako czołowy dystrybutor zna się na najnowszych trendach. Na które z nich warto zwrócić uwagę?

Dynamiczny rozwój branży związany jest z upowszechnieniem elektroniki użytkowej praktycznie we wszystkich obszarach naszego życia. Coraz bardziej zaawansowane rozwiązania z jednej strony czynią życie wygodniejszym, ale z drugiej generują nowe potrzeby. Technologią, której znaczenie w najbliższym czasie z pewnością będzie rosło, jest Internet rzeczy (IoT) i inteligentny dom. Konsumentom podoba się koncepcja zdalnego kontrolowania urządzeń, także za pomocą głosu.

Duży potencjał wykazuje segment gamingowy – obserwujemy dużą dynamikę wzrostu rynku gier oraz urządzeń i akcesoriów dla graczy. Jest to powiązane z popularnością Virtual Reality. Ponadto rośnie zainteresowanie asortymentem wspomagającym zdrowy styl życia, do którego zaliczamy np. elektronikę sportową czy drobny sprzęt kuchenny.

Czy rozwój wielofunkcyjnych urządzeń mobilnych wypiera z rynku produkty takie jak telewizory czy aparaty fotograficzne?

Istotnie, w codziennym użytku funkcje telewizora czy aparatu częściowo przejęły urządzenia mobilne, ponieważ mamy je zawsze pod ręką. Taka sytuacja skłania producentów do rozwijania nowych funkcji i wzbogacania sprzętów o coraz bardziej zaawansowane rozwiązania, co obserwujemy w przypadku telewizorów. Obecnie są już inteligentnymi urządzeniami, które mogą być sterowane głosem lub innym urządzeniem mobilnym, mają wiele interaktywnych funkcji.

Najnowsze modele telewizorów gwarantują kinową jakość obrazu i dźwięku, co w połączeniu z coraz większą przekątną, dochodzącą do 105”, zapewnia wyjątkowe wrażenia podczas oglądania. Z kolei aparaty fotograficzne osiągają jakość obrazu niemożliwą do uzyskania na smartfonie czy tablecie. Rośnie grupa pasjonatów fotografii, którzy doceniają możliwości nowoczesnego sprzętu i poszukują nowinek w tej kategorii produktowej. Dlatego kategoria ta jeszcze długo będzie utrzymywała popularność na rynku.

Dynamiczny rozwój branży związany jest z upowszechnieniem elektroniki użytkowej praktycznie we wszystkich obszarach naszego życia. Coraz bardziej zaawansowane rozwiązania z jednej strony czynią życie wygodniejszym, ale jednocześnie generują nowe potrzeby.

Ostatnio dużo mówi się o problemie zmian klimatycznych na Ziemi i kurczenia się zasobów naturalnych. Czy to zjawisko wpływa na decyzje zakupowe polskich konsumentów?

Sprzęt AGD ma spory udział w zużyciu energii w gospodarstwie domowym. Mimo że dla polskich konsumentów jednym z kluczowych kryteriów wyboru sprzętu jest nadal cena produktu, to coraz częściej zwracają uwagę na klasę efektywności energetycznej. Na wzrost świadomości ekologicznej reagują producenci AGD, rozszerzając ofertę urządzeń energooszczędnych i przyjaznych środowisku. MediaMarkt wspiera klientów w dokonywaniu świadomych wyborów, m.in. poprzez fachowe doradztwo personelu sklepu oraz oznaczenia „Zielone – Sprawdzone”, które są umieszczane na urządzeniach o wysokiej klasie efektywności energetycznej.

W dniach 10-12 maja 2019 odbędą się targi Electronics Show, których partnerem strategicznym ponownie będzie MediaMarkt. Czego możemy się spodziewać po drugiej edycji?

Electronics Show to unikalna na polskim rynku formuła zaprezentowania osiągnięć i trendów w obszarze szeroko rozumianej elektroniki użytkowej. Czołowi światowi producenci w kompleksowy sposób zaprezentują swoje najnowocześniejsze technologie. To największe w Polsce, wyjątkowe wydarzenie dla wszystkich zainteresowanych najnowszą elektroniką, zarówno indywidualnych użytkowników, jak i przedstawicieli branży. Poprzednie wydarzenie, któremu również patronowaliśmy, spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony odwiedzających. Myślę, że polscy fani elektroniki użytkowej są spragnieni wszelkiego rodzaju informacji z tego obszaru, nowinek technologicznych i innowacji. MediaMarkt jako partner strategiczny targów dołoży wszelkich starań, aby również i tym razem sprostać oczekiwaniom klientów.

Tagi:

Zostaw komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *