ŁADOWANIE

Wpisz by wyszukać

Miejsce dla pracowników umysłu

Udostępnij

W jaki sposób przestrzeń, design i wyposażenie wpływają na efektywność, kreatywność i sposób myślenia o biurze? Sprawdzili to twórcy warszawskiego innowacyjnego biura Brain Embassy.

Brain Embassy to nazwa biura coworkingowego stworzonego rok temu przez firmę Adgar Poland  na warszawskiej Ochocie. Sami pomysłodawcy i projektanci preferują raczej określenie „biuro co-creatingowe” – pomyślane jest ono bowiem jako nowoczesna i zorganizowana w innowacyjny sposób przestrzeń do pracy, sprzyjająca kreatywności. Powierzchnie biurowe Brain Embassy adresowane są do korporacji, małych i średnich firm, start-upów oraz freelancerów. Przez rok od otwarcia pierwszej lokalizacji w sumie ponad 250 osób miało się już okazję przekonać, jak nowy pomysł na biuro sprawdza się w ich codziennej pracy.

– Postanowiliśmy więc zapytać członków naszej społeczności, jak oceniają pracę w tak nowatorskiej przestrzeni – mówi Adam Lis, general manager Brain Embassy. Wyniki badania zachwyciły inwestora i projektantów biura. W sondażu po-nad 65 proc. badanych zadeklarowało, że ich efektywność pracy w tych niekonwencjonalnych warunkach wzrosła.

Jeszcze więcej, bo blisko 70 proc., stwierdziło, że polepszyła się także ich koncentracja. A 93 proc. respondentów uważa, że wybór Brain Embassy miał pozytywny wpływ na atmosferę pracy i spotkań biznesowych. Eyal Litwin, dyrektor generalny Adgar Poland, dodaje, że „członkowie społeczności Brain Embassy niezwykle cenią sobie optymalne i zróżnicowane środowisko pracy, wygodę i ergonomię wyposażenia”.

Biuro jak mózg

Po roku od inauguracji „ambasada kreatywności” znacznie się rozrosła – powiększyła swoją powierzchnię niemal dwukrotnie, nowa część zajmuje 1,3 tys. mkw. Za koncepcję architektoniczną i projekt nowej części odpowiadały studio mode:lina™ oraz pracownia Archicon. Za wykonanie wnętrz obu części Artservis, a za wyposażenie wnętrz – ponownie firma Kinnarps.

Po rozbudowie Brain Embassy oferuje przestrzenie, w któ-rych można pracować w ruchu czy odpoczywać, medytując lub jadąc na rowerze. Projektantom z pracowni mode:lina™ przyświecał pomysł stworzenia przestrzeni, której aranżacja „jest całkowicie podporządkowana ludzkiemu umysłowi”. Dlatego koncepcja Brain Embassy została uzupełniona o motyw przechodzących przez całe wnętrze „synaps” (ludzki mózg składa się z ponad 86 mld neuronów, dzięki którym człowiek myśli, działa i odkrywa; jeszcze więcej jest synaps, przez które „przeskakują” informacje w naszym mózgu). Różne niespodzianki ukryte we wnętrzu Brain Embassy mają pobudzać wyobraźnię w trakcie pracy.

A chcąc, by spotkania służyły generowaniu nowych pomysłów i inicjatyw, projektanci wykorzystali w salach konferencyjnych nietypowe motywy – pomieszczenia przypominają o wielkich odkryciach biegunów Ziemi i źródeł Amazonki, o osiągnięciach Wielkiego Zderzacza Hadronów oraz o wielkich ludzkich umysłach – pisarzach, artystach i matematykach.

Z kolei Kinnarps, jako dostawca wyposażenia, wybrał z portfolio swoich produktów te, które łączą funkcjonalność z awangardą i tworzą śmiałe,  wyraziste elementy w przestrzeni. – Mieliśmy przyjemność współtworzyć koncepcję identyfikacji wizualnej przestrzeni, klient oczekiwał dużej dawki kreatywności, a odważne projekty wymagają nietuzinkowych rozwiązań – tłumaczy Monika Miksa, key account manager z Kinnarps. Dlatego w Brain Embassy znalazły się m.in. krzesła łączące komfort z ekstrawagancją designu, nowoczesne wersje klasycznych foteli bujanych, sofy będące żartobliwą (i znacznie wygodniejszą) interpretacją parkowych ławek czy niestandardowe siedziska – piłki. W połączeniu z różnego rodzaju biurkami (obok klasycznych są także biurka na podnośniku elektrycznym, umożliwiające pracę na siedząco lub stojąco) całość tworzy niezwykle różnorodny zestaw, zapewniający duży wybór miejsc dla wszystkich członków społeczności Brain Embassy.

Ci ostatni wzięli zresztą udział w pracach nad tworzeniem nowej części, co pozwoliło architektom i firmie Kinnarps na zaproponowanie rozwiązań odpowiadających ich potrzebom. W efekcie w rozbudowanej powierzchni znalazła się m.in. Co-creating Space – przestrzeń, która w zależności od potrzeb może zostać podzielona na trzy sale konferencyjne, mogące łącznie pomieścić 120 osób. Osoby pracujące w Brain Embassy mają też do dyspozycji dwa pokoje do relaksu (Nap Room i Meditation Room), trzy sale do spotkań w mniejszym gronie (od dwóch do ośmiu osób) oraz salę warsztatową o elastycznym ustawieniu dla grup nawet 30-osobowych.

Format, który się przyjął

Sukces lokalizacji na Ochocie sprawił, że Adgar Poland podjął decyzję o uruchomieniu Brain Embassy w każdym ze swoich budynków biurowych – jego współpraca z firmą Kinnarps potrwa więc dłużej. Drugą lokalizacją sieci Brain Embassy jest kompleks biurowy Adgar Plaza na Biznesowym Mokotowie – na dwóch piętrach o łącznej powierzchni ponad 2,4 tys. mkw. będzie mogło pracować ponad 380 osób.

– W naszym badaniu aż 95 proc. respondentów poleciłoby Brain Embassy swoim partnerom biznesowym oraz znajomym i przyjaciołom – podkreśla Lis. – Jest to dowód na to, że niespotykane dotąd na polskim rynku połączenie światowej klasy designu z funkcjonalnością i jakościowym wyposażeniem będzie przyszłością rynku powierzchni biurowych – mówi.

Tagi
Następny artykuł

Zostaw komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *