ŁADOWANIE

Wpisz by wyszukać

Luksusowy odlot

Udostępnij

Wypoczynek w salonikach biznesowych na lotniskach przysługuje najbardziej prestiżowym pasażerom, w tym posiadaczom Czarnych Kart Kredytowych.

Kondycja małych i średnich przedsiębiorstw jest coraz lepsza. Jak  wynika z czwartej edycji badania „Kondycja finansowa polskich MiŚ” wykonanego na zlecenie Diners Club Polska, przeszło połowa firm z tego sektora pozytywnie oceniła swoją kondycję finansową. Prawie co drugi przedsiębiorca uważa, że jest dobra, natomiast 7,7 proc. badanych określa ją jako „bardzo dobrą”. Kondycję finansową na umiarkowanym poziomie wskazała co trzecia firma. Do złej sytuacji swojego przedsiębiorstwa przyznało się 6,6 proc. właścicieli, natomiast do bardzo złej – prawie 4 proc.

Chociaż po pierwszym półroczu 2018 roku dynamika oceny eksporterów także była spadkowa, na przełomie roku ruszyła jednak do góry. Oznacza to, że firmy prowadzące sprzedaż zagraniczną oceniają obecnie znacznie lepiej swoje perspektywy niż działające tylko w kraju.

Aby aktywność eksportowa była efektywna, konieczne są jednak podróże służbowe. Po wywołanej kryzysem zapaści z 2009 roku, kiedy krajowe firmy najchętniej nawiązywały i utrzymywały kontakty z kontrahentami zagranicznymi za pośrednictwem telekonferencji, obecnie rynek wyjazdów służbowych znowu rozwija się dynamicznie. Z badania zrealizowanego niedawno przez zajmujące się między innymi organizacją podróży biznesowych przedsiębiorstwo LOT Travel wynika, że około 80 proc. podmiotów chciałoby zoptymalizować wydatki związane z delegacjami.

Większość takich eskapad realizowana jest samolotem, na który wskazuje 83 proc. ankietowanych (w przypadku wyjazdów krajowych zdecydowanym liderem jest samochód). Ważnym udogodnieniem dla właścicieli tzw. Czarnej Karty Kredytowej jest możliwość korzystania ze strefy biznesowej oraz VIP na lotniskach, tzw. Business Lounge.

To specjalnie wydzielone miejsca oferujące szeroki wachlarz niestandardowych i ekskluzywnych usług dla najbardziej wymagających podróżnych. Generalnie strefy są bezpłatne dla pasażerów podróżujących pierwszą klasą lub posiadających karty rozmaitych programów lojalnościowych, w tym posiadaczy Czarnych Kart Kredytowych. Oferta jest jednak zróżnicowana w zależności od wielkości lotniska oraz linii lotniczej, która w danym kraju jest gospodarzem. – Podróże w firmach są dzisiaj nieodzowne – przekonuje Jan Andrzej Raczyński, niezależny analityk biznesowy. – Nie wystarczy załatwić czegoś za pośrednictwem maila czy wideokonferencji. Bezpośrednie spotkanie, w trakcie którego omawiane są szczegóły umów, jest wciąż najlepszą formą doprowadzenia do korzystnego dla obu stron kontraktu.

Basen w hali przylotów

Za jeden z najbardziej luksusowych saloników na świecie uchodzi SilverKris Lounge na terenie singapurskiego lotniska Changi. To flagowa poczekalnia biznesowa należąca do Singapore Airlines i przeznaczona wyłącznie dla pasażerów klasy biznes. Z jej oferty nie mogą korzystać osoby podróżujące w klasach ekonomicznej lub nawet premium, dla których przewidziano skromniejszy KrisFlyer Gold Lounge).

Już samo Changi „czaruje” pasażerów wyrafinowanym, ale gustownym luksusem: we wnętrzu urządzono ogrody, galerie, a nawet basen. Wejście znajduje się na antresoli hali głównej odlotów na poziomie trzecim, w pobliżu bramek A (można do niego dotrzeć, używając ruchomych schodów lub windy). Poczekalnia jest czynna całą dobę. Dla gości odlatujących z Miasta Lwa w klasie pierwszej Singapore Airlines przewidziano ekskluzywny The Private Room zlokalizowany wewnątrz. Zasadnicza część singapurskiej poczekalni składa się z ogromnego, otwartego pomieszczenia wypełnionego fotelami. Między poszczególnymi sekcjami dostępne są półki z prasą i magazynami zagranicznymi. W tylnej części ustawiono kilka sof oraz stolików z krzesłami.  W SilverKris Lounge pasażerowie mają do dyspozycji jedną, dużą, samoobsługową strefę bufetową oraz kilka mniejszych, rozmieszczonych w różnych częściach poczekalni, stanowisk z przekąskami i napojami. Na ofertę kulinarną składa się wybór dań serwowanych na ciepło i zimno, deserów, owoców oraz serów. Zaopatrzenie jest solidne i w pełni wystarczające. W menu dominują, co oczywiste, dania kuchni azjatyckiej inspirowane chińską, malajską, tajską tradycją kulinarną. W SilverKris Lounge znajdują się także dwie stacje Live Cooking, w których jedzenie przygotowują kucharze na oczach gości (również inspirowane lokalnym zwyczajem).

W poczekalni na gości czekają napoje: szeroki wybór soków, produkty gazowane, wóda mineralna, pitne jogurty. Do dyspozycji mają również kilka ekspresów do parzenia kawy oraz stanowisko z ogromnym wyborem herbat. Mogą też skosztować kilku gatunków win czerwonych i białych (przeciętnej, przyznajmy, jakości) oraz standardowych mocniejszych trunków. W salonie serwowany jest szampan ekskluzywnej marki Charles Heidsieck.

Na terenie poczekalni można zarobić zakupy. W SilverKris Lounge działa stanowisko Concierge, przy którym podróżni mogą wydrukować kartę pokładową lub załatwić niezbędne sprawy dotyczące na przykład rezerwacji pokoju hotelowego w mieście, do którego się właśnie udają. Osoby pragnące umyć się przed podróżą mają do dyspozycji kilka kabin prysznicowych. W łazienkach znajdą przygotowane specjalnie dla nich podstawowe przybory kosmetyczne: jednorazowe szczoteczki do zębów, minikremy czy maszynki do golenia.  – Singapurski SilverKris Lounge przypomina najwyższej klasy hotel – ocenia Maciej Wroński, podróżnik. – Można mieć pewne zastrzeżenia do często panującego tam tłoku czy prezentacji poszczególnych dań, szczególnie w godzinach szczytu. Ale to, paradoksalnie, także znaki świadczące o wysokiej pozycji tego salonu.

Designerskie meble

Standard saloników biznesowych na polskich lotniskach jest niższy. Generalnie pasażerowie mają do dyspozycji nieco bardziej standardowy pakiet biznesowy oraz zdecydowanie bardziej wyrafinowany VIP.

Ekskluzywna strefa największego w Polsce lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie składa się z czterech pomieszczeń: Executive – Preludium, Fantazja, Bolero i zarezerwowany dla pasażerów PLL LOT oraz linii zrzeszonych w Star Alliance Polonez (osoby uprawnione mogą korzystać ze wszystkich). Podróżni posiadający bilet niższej klasy, niemający przywilejów związanych z posiadaniem na przykład Czarnej Karty Kredytowej oraz niebędący uczestnikami programów lojalnościowych mogą tam odpocząć po wniesieniu odpowiedniej opłaty.

W stołecznym porcie lotniczym goście mogą korzystać ze specjalnej obsługi, na którą składają się: osobna ścieżka odprawy biletowej, bagażowej, celnej oraz indywidualna kontrola bezpieczeństwa z zachowaniem pełnej dyskrecji. Mają także do dyspozycji szeroką gamę usług dodatkowych, takich jak organizacja spotkania dla współpracowników i partnerów biznesowych, oraz specjalny transport komfortową limuzyną do samolotu. Wartość tych udogodnień nie jest mała: jednorazowa, umożliwiająca nieograniczoną liczbę wejść w ciągu dwunastu miesięcy opłata wynosi około 19,5 tys. zł. Jeden „bilet” kosztuje natomiast około 780 zł.

Nieco mniej komfortowe warunki oferuje krakowskie lotnisko Balice. W ofercie biznesowej jest tam wygodna i komfortowa poczekalnia, specjalne, dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych toalety, łazienka z prysznicem, samoobsługowy, dobrze wyposażony w napoje barek. Pasażerowie mają do dyspozycji szybką sieć Wi-Fi (bez ograniczeń), jak również ofertę gastronomiczną zarówno w porze śniadania, jak i obiadu oraz zimne i gorące przekąski. Osoby podróżujące klasą ekonomiczną mogą skorzystać z tych udogodnień po wniesieniu jednorazowej opłaty w wysokości 120 zł. Krakowskie lotnisko, podobnie jak warszawskie, oferuje również obsługę VIP. Jej wartość, w przypadku braku przywilejów (na przykład Czarnej Karty Kredytowej), wynosi około 740 zł.

Strefa biznesowa portu lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku wyróżnia się nowoczesną aranżacją wnętrza. W specjalnie przystosowanych pomieszczeniach znajdują się bardzo wygodne skórzane fotele i designerskie meble z najwyższej półki. Pasażerowie mają do dyspozycji obficie zaopatrzony barek, jak również stojaki z wyborem aktualnej prasy zarówno polskiej, jak i zagranicznej. Bez ograniczeń mogą korzystać z sieci Wi-Fi. W formule all inclusive przysługuje im dyskretna odprawa, specjalny, tylko ich obsługujący personel oraz transport do samolotu luksusowymi limuzynami. Za taki pakiet osoby nieposiadające przywilejów muszą zapłacić około 300 zł.

Goście salonu Business Executive Lounge na lotnisku w Łodzi mogą korzystać z oferty restauracji oferującej gorące i zimne napoje bezalkoholowe, drinki oraz alkohole. Lotnisko oferuje pakiet VIP, ale w takim zestawie znajduje się niewiele ponad udostępnienie salonu na spotkania biznesowe, wydzielony punkt kontroli bezpieczeństwa i wyznaczone miejsce parkingowe. Koszt usługi wynosi 100 zł za każdą rozpoczętą godzinę.

 

Tagi:
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Zostaw komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *